neljapäev, 11. detsember 2014

"ÜMARLAUD" (aktiivõppemeetodid kehalises kasvatuses)

EESMÄRK
Õpilaste sidumine tunni eesmärgi ja sisu ettevalmistamisel – teadmised ja kogemused iseseisvaks liikumiseks.

JUHEND/ETTEVALMISTUS
1.      Õpetaja koostab grupid vastavalt vajadusele (mitu erinevat õpitulemust soovitakse tunnis läbi võtta).
2.      Õpetaja valmistab ette kirjutusvahendid ja tööpaberid gruppidele.
3.      Loosi või õpetaja otsusega selgitatakse välja millise ülesande ettevalmistuse iga grupp endale saab (nt. 1. grupp – mängud/harjutused kõhulihastele; 2. grupp mängud/harjutused  tasakaalu ja kordinatsiooni treenimiseks)

TÖÖ GRUPPIDES (Round Table – ingl. k “Ümarlaud”)
1.      Õpilastel on 4 minutit aega mõelda välja 3 – 5 grupi teemale vastavat harjutust/mängu (individuaalne tegevus, ilma grupisisese diskussioonita).
2.      Peale esimest vooru on grupil aega 4 minutit, et jõuda kokkuleppele – millised harjutused (1 – 2 tk) on kõige huvitavamad ja kasulikumad etteantud eesmärgi saavutamiseks.
3.      Ettevalmistuse viimaseks etapiks on valitud harjutuste ettekandmine ja valikute põhjendamine. Iga grupi üks esindaja teeb ettekande (max 2 minutit).



RINGTREENING (nt. harjutused kõhu-, käte- ja jalalihastele + tasakaalu- ning kordinatsiooniharjutused)
1.         Õpilased leiavad vajalikud vahendid harjutuste sooritamiseks (hantlid, hüpits, pink, varbsein, topistpallid, matid jne)
2.         Harjutuste sooritamine ringtreeninguna – grupid liiguvad erinevate peatuste vahel (töö kestvus igas punktis sõltub harjutuste raskusastmest).
NB! Oluline, et grupid saaksid lisaks enda harjutustele proovida ka teiste mõeldud ülesandeid.



KOKKUVÕTE/TAGASISIDE ÕPETAJALE (baromeeter)

1.      Tunni lõppdes palub õpetaja õpilastel tundi hinnata, kasutades selleks “baromeetri” meetodit – õpilased leiavad endale koha seistes vahemikus 0% - ei meeldinud üldse kuni 100% - väga meeldis. Hinnangu kujundab iga õpilane individuaalselt.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar