Pildi ja skulptuuri kirjeldamine ja tõlgendamine
Grupitöö
Grupitöö
7. klass
eesti keel, kirjandus, kunst
Eesmärgid:
eesti keel, kirjandus, kunst
Eesmärgid:
1) orienteeruda ja teha valikuid interneti pildivarus;
2) kirjeldada pilti ja/või skulptuuri (pealiskaudsem tasand);
3) tõlgendada pilti ja/või skulptuuri (sügavam tasand).
TUNNI KÄIK JA JUHEND ÕPILASTELE
A.
Vali rühmaliikmetega internetist pilt skulptuuri loomiseks. Pildil võiks olla rühma liikmetega võrdne arv inimesi, loomi, taimi, esemeid.
B.
Nüüd arutage läbi ja leidke parim võimalus piltide kujutamiseks staatilise skulptuurina. Materjalina kasutage rühma liikmeid. Kajastage pildi elemente võimalikult täpselt (paigutus, emotsioonid, rõhuasetused jm). Näidake oma skulptuure klassikaaslastele.
Nüüd arutage läbi ja leidke parim võimalus piltide kujutamiseks staatilise skulptuurina. Materjalina kasutage rühma liikmeid. Kajastage pildi elemente võimalikult täpselt (paigutus, emotsioonid, rõhuasetused jm). Näidake oma skulptuure klassikaaslastele.
Kogu klassile: vaadake, kirjeldage ja
tõlgendage skulptuuri, mida näete. Õpetaja või õpilaste valikul suuliselt või kirjalikult:
Kirjeldage -
Kirjeldage -
- Mida või keda sa pildil näed?
- Mis või kes on foonil / tagaplaanil?
- Mis toimub?
- Ennusta, mis juhtus enne / mis juhtub pärast.
- Milline on meeleolu?
- Mis suhted neil omavahel on?
- Kellele see pilt mõeldud on?
- Mis on selle pildi sõnum?
ÕPILASTE TAGASISIDE:
See tund oli lahe!
See tekitab usaldust.
Koos on tore tegutseda.
See meetod õpetab pilte leidma ja laiendab silmaringi.
ÕPETAJA KOKKUVÕTE
Tund täis ootamatusi ja ahhaa-elamusi, kus õpilased pakuvad rohkem välja, kui oodata oskad. Koostöö on hoogne. Hmmm, miks meeldib neile rohkem pilte lavastada kui tõlgendada!
Ettevaatust, et te iseennast pildilt ei leia.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar