pühapäev, 18. jaanuar 2015

Räägi, mida näed

Kõik klassid ja õpilased
Eesti keel, võõrkeel
Ajakulu mõni minut


Eesmärgid
1. Anda väljakutse aktiivseks suuliseks eneseväljenduseks;
2. Toetada ruumilist mõtlemist;
3. Koostöö.

Vahendid
Mis tahes mäng või muu tegevus, mis paneb ühe osalejatest kiiresti tegutsema.
Liivakell, taimer, stopper vm ajamõõtja.

Kirjeldus
Näiteks võib kasutada klotsimängu Make'n'Break.  Korraga on tegevuses 3 last:
1. ehitaja,
2. rääkija ja
3. ajavõtja.

Ehitajal on kasutada klotsid. Ta valib endale kaardilt ehitise, mida aja peale ehitada tahab. Rääkija väljendab ehitamise iga etappi suuliselt, samuti aja peale. Ülesanne on jutuga ehitamisele järele jõuda. Tähelepanu! Valmis olla! Läks! Võib kõlada selline tekst: "Savõtadheleroheliseklotsijapanedsellelaualepikalisiisvõtadtumerohelisejasiniseklotsijapanedneedpikaliheleroheliseklotsipealeedasi...."

Kokkuvõte
Mäng meeldib lastele väga. Mõni tahab kõik eri rollid läbi proovida. Aja peale rääkimine käivitab õppija suuliselt viimast välja panema. Riskikoht on kutsuda rääkima ainult verbaalselt andekaid lapsi, ka sellepärast, et nad ise väga tahavad seda. On vaja leida kvaliteetaeg ka nende jaoks, kellel eneseväljendamisega keerulisem on. Teine riskikoht on lapsed, kes küll väga tahavad rääkima (loe: mängima) tulla, kuid kes ei suuda nii kiiresti kirjeldada seda, mida tegutseja parajasti teeb. Õpetajal on vaja luua turvaline ja toetav keskkond.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar