neljapäev, 26. veebruar 2015

Kuuenda klassi filmiprojekt

Minul ja õpetaja Ulrikal tuli ootamatu, kuid loodetavasti hea idee. Otsustasime jaanuari kestel ühendada kirjanduse ja arvutiõpetuse, et praktiseerida koolitusel omandatud aktiivõppe meetodeid. Töö peamiseks lõppeesmärgiks oli valmis saada kolm lühifilmi. Filmide tegemine hõlmab mitmeid valdkondi, mis kirjanduse programm sellises vanuseastmes ette näeb: filmiga seotud mõisted, kunstilise filmi esteetika, draamateksti tunnused ning alused jpm. Otsustasime, et filmid filmitakse telefonidega ja monteeritakse kokku arvutiõpetuse tunnis.

5. jaanuar


Esimeses, sissejuhatavas tunnis tutvustasime 6. klassi lastele oma ideed. Uus projekt kiideti heaks. Seejärel moodustasime kolm rühma ja määrasime rühma liikmetele ülesanded. Igas rühmas pidi olema stsenarist, režissöör, operaator, rühma juht- päevikupidaja ja näitlejad.
Esimese tööetapi eesmärgiks sai stsenaariumite kirjutamine. Selleks kasutasime visualiseerimist, milles igal rühmaliikmel oli paberil oma väli, kuhu ta kirjutas märksõnad sellest, mida ta filmis näha tahaks. Järgmiseks pidi rühm tegema valiku märksõnadest ja kirjutama need paberi keskmisele väljale. Sellele järgnes žanrimääratlus.
Stsenaariume kirjutati aja peale (30 min- 200 sõna). Valminud käsikirjade põhjal alustasime kadreeringute visualiseerimist, milles pidid märgitud olema stseenid, kaug- ja lähiplaanid, kaamera nurga muutused ja võttepaigad.

12. jaanuar


Tunni eesmärgiks sai kadreeringute visualiseerimine. Rühmad asusid joonistama nn storyboarde ehk koomiksilaadseid pildiseeriaid, milles tuli ära näidata stseenide vahetused, kaameranurga muutused, lähi- ja kaugplaanid. Igas rühmas olime määranud liikme, kes peab päevikut ja valmistab ette esitluse, mille kirjeldab rühmatöö kõiki etappe. Valmisid mitmelehelised värvilised visuaalid kujutluslikust filmist.

19. jaanuar


Algas filmimine. Igas rühmas oli määratud muusikaline kujundaja, kes alustas tööd õpetaja Ulrika soovitatud programmide abil. Võttepaikadeks olid klassiruum, söökla, tööõpetuse klass ja koridorid. Kodust tuli kaasa võtta rekvisiidid ja kostüümid. Üht-teist leiti ka kooli kostüümilaost. Lapsed olid leidlikud ja nende filmitud lõigud pakkusid meeldivaid üllatusi.

26. jaanuar


Kooli külastas ERR-i võttegrupp, kes oli lahkelt nõus meie tundi külastama ja oma igapäevatööd tutvustama. See oli väga huvitav kogemus nii meile kui lastele. Loengule järgnes filmimine ja filmitu monteerimine ühtseks tervikuks. Ootame põnevusega järgmist tundi, milles lapsed oma tehtud töid esitlevad.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar